fredag 27 juli 2012

Ananasoda

Det här är mitt bidrag till kokboksutmaningen hos Eleonore
Temat denna månad är: kallt och läskande.
Jag har inte använt denna smoothiesbok förut. Hade helt glömt bort att den här boken stod i bokhyllan innan denna utmaning.
Den här Ananassodan blev riktigt smarrig känns lite lyxig.
Ananasjuicen gjorde jag själv i min råsaftcentrifug.
I receptet står det också mineralvatten. Jag bubblade mitt eget vatten i vår Wasser Maxx.

Ananassoda
2 dl ananasjuice
1dl kokosmjölk
21/2dl vaniljglass
150g frysta ananasbitar (kan uteslutas)
kolsyrat mineralvatten

Häll juicen, kokosmjölken och glassen i en matberedare och kör blandningen slät.
Tillsätt ananasbitarna och blanda.
Häll upp i höga glas upp til två tredjedelar fyll sedan med mineralvatten.


6 kommentarer:

  1. Det där skulle ju passa perfekt nu i värmen!! Ser jättegott ut. Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  2. Så spännande denna soda lät, perfekt i värmen nu när man håller på att smälta bort :D

    SvaraRadera
  3. Det där lät riktigt sommrigt och svalkande, bra bidrag :)

    SvaraRadera