tisdag 10 juli 2012

Askersund och kalkonsallad

Igår åkte vi till din fina lilla hamnstaden Askersund som ligger vid Vättern  i södra Närke. Vi brukar åka dit minst en gång om året för att bara njuta av miljön. En sak som ingår när man åker dit är att köpa Italiensk glass från Gó Glass den är himmelsk god.
 

Vi hittade en chokladbutik Venvs Choklad  som vi inte sett förut, så efter några timmar i staden avslutade vi med att handla hem några chokladbitar och dricka deras isfrappe.


Kvällens mat blev en av mina favoritsallader.

  Kalkonsallad
600g kalkonbröst (steks i mindre bitar med salt och peppar)
1 tetra stora vita bönor
1 tetra svarta bönor
Blandad sallad
2 avokado
4 tomater
2 salladslökar
150g fetaost
olivolja
flingsalt
svartpeppar
Blanda alla ingredienser och ha på olivolja och flingsalt och peppar

14 kommentarer:

  1. Åh det var länge sedan jag var i Askersund nu. Minst två år. Kalkonsalladen verkar supergod!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig sallad:) Perfekt mat nu så här på sommaren! Vilken härlig utflykt ni har gjort också!

    SvaraRadera
  3. Jag fullkomligt älskar mysiga ställen vid vattnet, där man kan köpa godsaker. Choklad och glass inräknat.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. vilket härligt ställe. Choklad och italiensk glass...bara det är ju rena himmelriket!!

    SvaraRadera
  5. Askersund har jag aldrig varit i. Fina bilder och vem kan säga nej till god glass och choklad? Inte jag iaf! :)

    SvaraRadera
  6. Vilke mumsig kalkonsallad! Tack för tipset :)

    SvaraRadera