måndag 31 december 2012

Gott Nytt År

Vill önska alla mina läsare ett Gott Nytt År och hoppas att ni tittar in nästa år också.

Varje år har vi en familjejulklapp där vi gör något trevligt tillsammans. Årets julklapp var att åka till Norrköping och titta på En Julsaga.  I går överraskade vi min kusin och hans familj (de är med i ensamben) och efter föreställningen åt vi en mysig middag på restaurang Indra vilket bra avslut på 2012 :)

Nu börjar det bli dags att städa av lite för snart blir det fullt av ungdomar som ska lana här.
Maken och jag ska i alla fall äta en tre rätters middag.
Förrätt: Gratinerad Hummer
Huvudrätt: Hasselbackspotatis, vildsvinsfilea och Whisysås
Efterrätt: Chokladfondant med körsbär i rom och vaniljglass

Ungdomarna ja de har sin egen meny
Tacos och marängsviss:)

Om maten blir bra kommer receptet under veckan:)
Ha det gott och ta hand om varandra

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig indisk restaurang, me like!

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du/ni får en skön kväll. Här ligger vi lågt då dottern just haft magsjuka och vi inte vet om fler kommer att drabbas.

    Läste just om dina sömnproblem i förra inlägget. Jag har sovit som en stock detta jullov tack vare öronproppar (som jag äntligen vant mig vid) och att ligga skavfötters med den snarkande maken! Inte så mysigt och romantiskt - men det är så befriande skönt att få sova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni andra klarar er från åkomman. Maken provar nu ett annat spray får se om det funkar, öronproppar har jag testat men de förstärker basljudet. Ska kolla andra öronproppar längtar efter att få sova ordentligt.

      Radera
  3. God fortsättning! Norrköping är min gamla hemstad. Där arbetade jag med både teater- och dansföreställningar i många år innan jag flyttade till Stockholm. Hoppas du hade en bra kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du jobbat med teater Norrköping är en fin stad är där en del eftersom många släktingar bor där:) Hade en riktigt bra kväll

      Radera
  4. God fortsättning! Så mycket god mat det ätits runt i stugorna! Nästan så man blir lite hungrig....;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är otroligt vad många gör god mat, mycket inspiration finns att hämta på så många ställen:)

      Radera
  5. Låter härligt!
    Vill också passa på och önska dig god fortsättning!

    SvaraRadera