onsdag 12 december 2012

O Helga natt 2012


I söndags var det dags att gå på årets O Helga natt-konsert som är Sveriges största jul-allsångsshow utomhus. Gästartister i år var Molly Sandén, Eric Gadd och franske tenoren Avi Klemberg.
När vi åkte till stan så var det -14 grader , så jag kände mig tveksam till att jag skulle klara av att stå hela konserten i den kylan.
Konserten var i 90 min och vi var där ca 40 min innan konserten, men vi rörde hos under hela konserten förutom när Molly och Avi sjöng duett då stannade hela torget ca 20 000 människor, det var ett riktigt magiskt stund. Hoppas verkligen att det kommer med i tv sändningen på julafton (sändnings tiden är då ca 45 min).
En av mina idoler är annars Eric Gadd, men den som imponerade på mig var Molly vilken utstrålning och vilken röst :)
Jag hade förmånen att få följa med på efterfesten. Skojade innan festen att jag kanske skulle se till att få en bild på Eric Gadd och mig. Men blyg som jag är vågade jag inte riktigt fråga ,så maken och dottern hjälpte mig. Men när bilden skulle tas så var maken helt försvunnen (han med kameran) så dottern tog bilden med sin Iphone.
Dottern fick en bättre bild på henne och Molly då fotografen var på rätt ställe


På julafton kan man se O helga natt på TV4 kl 20:00
Ha en fortsatt bra vecka
Kram Milla

4 kommentarer:

  1. Minus 14 grader var inte illa, speciellt inte om man ser till kläderna de uppträder i (speciellt Molly...) huga!
    Så kul att få se det live, alltid stämningsfullt med julsånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blev förvånad över hennes val av kläder i den kylan:)
      Det är så mysigt att vara där:)

      Radera
  2. Tänk att Eric Gadd fortfarande håller på. Man hör ju inget om honom nu för tiden. Hoppas du har haft en fin luciadag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var länge sedan jag oxå hörde något från honom, men han ska tydligen vara med på melodifestivalen och ny skiva kommer i mars:)

      Radera