söndag 7 februari 2016

Tisdagsklubben

I veckan hade jag Bokmumriken och Boktokig bokchatt om boken Tisdagsklubben av Anna Fredriksson. Jag har inte läst någon bok av av Anna förut, men jag har två andra böcker av henne i bokhyllan, så vid tillfälle blir det att läsa fler av hennes böcker. Jag tycker om Annas skrivsätt hon är bra på att beskriva, så att man känner den där obehagliga, obekväma eller för den delen också den där glada och goda känslan som huvudpersonerna i romanen känner.

Tisdagsklubben handlar om Karin, kock på ett äldreboende, med ett liv som rullar på. När hennes man Sten får en stroke förändras det mesta och de gamla vännerna och grannarna blir plötsligt ganska osynliga och besvärade. Även om Sten med tiden blir fysiskt återställd, så är han olik sig och har blivit en helt annan person. Karin anmäler sig på en kurs i asiatisk matlagning där hon lär känna Monika och Henrik. De nya bekantskaperna gör att Karin börjar omvärdera sitt liv.
Tisdagsklubben är nyttig, hoppfull läsning. Författaren visar på att det går att göra omprövningar och ifrågasätta sina livsval.

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg och Twitter @millafunderar

2 kommentarer:

  1. Så bra och intressant du skriver om boken. Hade jag inte läst den, så hade jag blivit nyfiken och intresserad. :-)

    SvaraRadera