onsdag 10 mars 2010

V6 Origins


Provade V6 nya tuggummi. De lanserar sitt nya tuggummi med att smakerna kommer från naturliga smakämnen. I innehållsförteckningen står det naturliga mandarin apelsin aromer jag funderar då på vad som menas med det. Aromer för mig är artificiella komponenter, men tydligen finns det naturliga också har jag lärt mig via aromaföreningens hemsida. Följande stycke citerar jag

"Naturlig får användas i kombination med en hänvisning till ett livsmedel, endast om den aromgivande beståndsdelen uteslutande eller till minst 95 viktprocent framställts av livsmedlet som det hänvisas till. De resterande max 5 viktsprocenten skall givetvis också vara naturlig. Man skriver då i ingrediensförteckningen ”naturlig 'livsmedel' arom" t.ex naturlig jordgubbsarom."

Tuggummit var gott och kan tycka att man börjar att tänka åt rätt håll när man börjar inse att folket vill ha naturliga smaker ej konstgjorda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar