söndag 12 februari 2017

Hokifile med bacon, bönor och mango

Den här fiskrätten hittade jag i mitt arkiv en riktig goding.
Receptet kommer från en gammal Buffe tidning.


Grillkryddad hokifile med bacon, bönor och mango
4 pers
800 g hokifile
1-2 pkt bacon
300g haricots verts (frysta)
2-3 dl mango (fryst)
grillkrydda (kockens)
ev salt, svartpeppar
Smör
Skär fisken i mindre bitar krydda med grillkrydda.
Stek fisken tills den blir färdig ca 4 min på var sida.
Fräs baconen till den blir knaperstekt.
Fräs bönorna men baconen en liten stund och ha i mangon låt steka med någon minut salta och peppra.servera med bulgur och ev en klick gräddfil.

Mina två senaste veckor har varit väldigt intensiva men roliga. Jag har bl.a vunnit ett miljöpris kommer berätta mer om det i ett annat blogginlägg.
I går var jag på en mysig konsert med Thomas Dileva :)


 Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram@millashalsoblogg och på Twitter@millafunderar

4 kommentarer:

  1. Vad roligt med miljöpris. Det ska bli spännande att höra mer om det.

    SvaraRadera
  2. Grattis till ditt miljöpris. Så kul för dig. Ha en härlig helg Kram pernilla

    SvaraRadera