tisdag 28 februari 2017

Boktips

Tänkte tipsa om två böcker en självbiografi och en roman båda böckerna tar upp ämnen som berör.


En del av mitt hjärta lämnar jag kvar av Diana Janse handlar om den tid som hon var stationerad som svensk diplomat i Afghanistan. Boken baseras på hennes dagboksanteckningar.
Det som återkommer i boken är konflikterna mellan teori och praktik.Viljan att förändra och förnya, men hon får nya insikter om hur djupt rotade vissa mönster är i landet. Korruption, förtryck, våld och fattigdom är större än hon trott.
Boken är lättläst
Betyg:
God natt finaste av Dorothy Kooson
Nova Kumalisi hade gått med på att föda ett barn åt Mal och Stephanie Wacken, men halvvägs genom graviditeten ändrade sig paret och lämnade Nova i sticket, gravid, rädd och ensam.
Den här boken är både irriterande och gripande ibland har jag riktigt svårt att förstå mig på karaktärerna.
Boken är slut hos förlaget, men du kan säkert hitta den i andrahandsbutiker eller på Bokbörsen.
Boken är lättläst.
Betyg: 3

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig på Instagram@millashalsoblogg och Twitter@millafunderar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar