onsdag 10 oktober 2018

Du mår som du andas


För något år sedan lyssnade jag på podden 4health temat var då andningens betydelse för hälsan.
Anders Lönedal var gäst i avsnittet. Jag bestämde mig då för att lära mig mer om detta och att försöka gå på en föreläsning som Anders håller i. Nu har jag äntligen fått tillfälle och höra honom och det var givande. Jag fick mig några tankeställare och börjar nu förstå lymfsystemets roll i kroppen.
Jag kommer nu att börja göra några andningsövningar och se hur min kropp svarar på det.
Kan min magkatarr anfall minska och kan min piriformensmuskel bli bättre.
Om man vill lära sig mer om detta titta gärna igenom filmerna på Youtube. I film nummer tre från Hälsosant finns det också andningsövningar om ni vill testa.







Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på instagram@millashalsoblogg



2 kommentarer:

  1. Andas är viktigt. Jag har svårt att djupandas. Det tränar jag på via yoga. Ha en härlig helg Kram Pernilla

    SvaraRadera