söndag 16 januari 2011

Mango och Hallondessert


Denna goda dessert är lite syrlig och helt underbar. Jag bjöd min granne på den i stället för kaffebröd. Jag bjöd in grannen för att tacka henne, för att hon följde med mig till den döva kvinnan och lämnade en blomma. Det kändes jätte skönt att sitta ner och fika och prata om den hemska torsdagskvällen i höstas som vi båda upplevde. Vi kommer säkert att träffas och ta en fika fler gånger i stället för att bara heja när man ses på parkeringen. Skönt kändes det också att lämna blomman och försöka prata med den döva kvinnan hon blev glad att vi kom. Nu har jag gjort en av mina utmaningar 2011. Vill du läsa mer om detta klicka här....

Mango och Hallondessert
1 lime
1 paket tärnad mango fryst
2 dl turkisk yoghurt
200g hallon

Tvätta limen och riv skalet fint
Blanda limeskalen, yoghurten och mangon i en mixer
Häll upp i serveringsskål och toppa med hallon.
Receptet kommer från Hälsa nr 1 2011

1 kommentar: