måndag 19 juli 2010

Smultronstället





Tänk att det blev dags för semester i år igen helt underbart. Jag började med att inleda min semester med att ta med familjen till Söderköping och Smultronstället. Har ni inte varit där kan jag varmt rekommendera det. Smultronstället är ett glasscafé som ligger precis vid Götakanal kön till caféet kan i bland vara lång, men man brukar inte få vänta länge innan man kommer in. Det som tar längs tid är att kunna välja glass. Jag valde After Eight glassen i år den var jätte god men till slut blev det väldigt sött skulle nog ha valt en mer fruktigsorbet glass istället. Mannen och sonen valde årets nyhet chokladexpressen de var väldigt nöjda och mätta efter den glassen. Dottern valde cacao i den var det inte bara glass utan chokladmousse i också. Min kusins familj var också med denna underbara dag, efter glassupplevelsen gick vi en promenad i den vackra lilla staden där Madicken är inspelad. Vill du veta mer om Smultronstället läs här....

2 kommentarer:

  1. Smultronstället brukar jag också besöka någon gång per sommar. Helt otroliga glassar. :-)

    SvaraRadera