onsdag 22 juni 2011

En regnig dag i Juni


Tänk nu var dagen kommen, sonen skulle Mucka från P4 Kvarn Borensberg. Maken, dottern och jag packade in oss i bilen och åkte i väg för att ta emot sonen. Det var spännande att få se området där sonen varit de senaste 10 månaderna.
Efter att han fått sitt Diplom och sagt hej då till sina lumparpolare åkte vi till Brunneby Musteri som ligger vackert alldeles intill Göta Kanal.
Det är en mysig gårdsbutik där man bl.a kan handla sylt, saft, ost, te med mera.
Vi handlade bl.a Mousserande Vinea (som är gjort på vita vinbär och äpplen )Havtorns nektar med äpple, dessa två har jag ej smakat eller sett förut ska bli spännande att prova.
En favorit som jag hittade var Da Vinci ( mousserande måltidsdryck som görs i Kiviks)
Kan varmt rekommendera att kika in om man har vägarna förbi läs mer här..
De har en restaurang i samma byggnad som vi passade på att äta på och det ångrade vi inte det var så gott. Vill du veta mer om restaurangen klicka här..


Vi gjorde ännu ett stopp innan vi åkte hemåt och det blev Cloetta fabriken. Där köpte jag Cloettas nya choklad som har blivit en av mina favoriter Good Mandelbiskvi här kan du läsa mer ..


Väl hemma firade vi sonen med ett Ekologiskt Mousserande vin Prosecco Pizzolato från Italien.
Ett gott prisvärt vin
En annorlunda men härlig dag blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar