söndag 5 juni 2011

Ekologisk Solkräm och Mascara



För ett tag sedan läste jag om Eco Cosmetics solkräm Havtorn & Oliv som är 100 % naturligt och ej testad på djur.
Av en slump hittade jag en helt underbar webbshop Maryfly Organics som säljer ekologiska produkter. Jag beställde en solkräm och en ekologisk mascara.

Solkrämen luktar gott och är lätt att smeta ut.
Det är sällan man blir glad av en innehållsförteckning men läs här:

Innehåller: ekologiskt granatäppleextrakt och ekologiskt odlad havtornsextrakt och olivolja som stärker, återfuktar och underhåller huden. Ger omedelbart skydd efter applicering tack vare 100 % mineralskydd.
Innehåller inga nanopartiklar (inga kemiska filter), konserveringsmedel, PEG, SLS, zinkoxid, petroleum, paraffin, silikonderivat eller parabener. Eco Cosmetics som inte innehåller nanopartiklar, konserveringsmedel, PEG, SLS, zinkoxid, petroleum, paraffin, silikonderivat eller parabener, och skyddar och vårdar huden mot solens påfrestningar med ekologisk havtorn och olivolja.

När jag såg att de hade ekologisk mascara blev jag jätte glad. Jag är själv allergisk mot många mascaror som innehåller nickel. Terre d´Oc mascaran är gjord av ekologiska och naturliga ingredienser som bl.a kakaosmör, ris & carnubavax. Den färgar bra och klumpar sig inte.
Det ända minus som jag kan ge är att den kan vara lite svår att tvätta bort med tvål. Men använder man t.ex olivolja så går det bort direkt.
Webbbutiken Maryfly Organics är väl värt ett besök.
Bilderna har jag lånat av Maryfly Organics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar