söndag 12 oktober 2014

Glöm att ni har en dotter

Nu har jag läst andra boken i utmaningen hos pocketlover som är att läsa tre böcker i samma tema, trilogi, samma författare m,m. Jag har valt 3x biografi tema fångenskap min första bok jag läste kan du läsa om här..

Glöm att ni har en dotter med Sandra Gregory är en ärlig berättelse om en engelsk kvinna.
Hon har bott ett tag i Thailand, men har fått hemlängtan och vill åka hem. Problemet är att hon har inga pengar. Därför beslutar hon sig för att smuggla knark åt en kille, så hon kan få ihop pengar till sin flygbiljett.  Smugglingen går inte så bra utan Sandra grips på flygplatsen och döms till fängelse. Man får sedan följa Sandras liv i olika fängelser, först i Thailand och sedan i England.

Periodvis i boken blir jag frustrerad på Sandra för att hon är så naiv och det får hon ju verkligen sota för lite väl hårt kan jag tycka. Hennes historia hoppas jag avskräcker ungdomar att göra något liknade. Tyvärr är boken ibland riktigt dåligt översatt, annars är den lättläst och klart värd att läsa.
Boken har några år på nacken så den kan vara svår att få tag på i nyupplaga. Men jag har sett att de säljer den på begagnat marknaden som t.ex på Bokbörsen.

I går var maken och jag på vernissage på Galleri Örsta i Kumla där Jesper Blåder visade upp sin konst. Sedan åt vi mat på ett mysigt ställe i Kumla Goda rum.

Idag har jag myst med en väninna vi åt brunch på Södra vattentornet i Örebro riktigt bra mat.
En kanon helg helt enkelt:)
Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar