fredag 8 augusti 2014

Ystad

Fortsätter med tips från vår Skåneresa. I detta inlägg koncentrerar jag mig på våra upplevelse i staden Ystad
Vi besökte Ystads filmmuseum Cineteket ett lite gulligt ställe, det var mest från Wallanderfilmerna men det fanns lite annat också. Men jag som gillar Wallander tyckte det var kul att hälsa på hos honom :)

Ett annat riktigt mysigt ställe var Per-Helsas gård som är ett kreativt centrum för hantverkare, konstnärer, designers och gallerier. Konstnären Caroline Dahlgren fångade mig, maken och dottern med sina konstverk hennes konst var riktigt spännande. Vi fick till och med möjligheten att gå upp i hennes ateljé riktigt roligt.
Gillade även Maria Lilegrens keramik "glad" och "rolig" keramik kul när folk gör lite annorlunda saker :)

Men det som var mest spännande var när jag skulle träffa Anki och Håkan från Mårtenssonskök på Konditoriet Söderberg och Sara. Vilket roligt möte. Jag som var så nervös innan och sedan när vi väl träffades så kändes det inte alls konstigt. Vi hade hur mycket som helst att prata om så tiden bara rann iväg. Vi nästan smälte bort för det var väldigt varmt den dagen.Tyvärr glömde jag ta kort på oss och jag glömde även att köpa med kaffe från konditoriet (de har eget rosteri riktigt gott kaffe). Jag skyller på att jag var nervös och att det var varmt :)

Ett annat tips om man vill äta god pizza i Ystad är Bröderna M. Bra service och god mat med fräsch och god fyllning :)

Ha en riktigt skön helg
Kram Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar