tisdag 24 mars 2015

Fågelburen

Förra veckan hade vi bokcirkelchatt om boken Fågelburen av Lisa Jewell med översättare Christina Stalby. En bok som börjar väldigt kärleksfullt och charmigt, men efter att man läst en bit in i boken, så ändrar den karaktär. Boken handlar om en familj och deras relationer till varandra och framför allt sig själva. En bok om sorg, lycka, syskonkärlek och invecklade familjedraman boken är en bladvändare, som tar upp viktiga ämnen. Efter att jag läst boken har jag en bättre uppfattning om hur en tvångssamlare tänker. Lisa skriver inlevelsefullt och lättläst. Kan varmt rekommendera denna bok:)
Jag kommer absolut att läsa fler böcker av Lisa för hennes sätt att skriva passar mig perfekt.
Läs gärna vad mina bokchattvänner skrev om boken Endast Eböcker, Boktokig och Västmanländskansbokblogg

Ha det gott
Kram Milla

2 kommentarer: