fredag 25 november 2011

Curling, julmust och julklappstips


Denna vecka har varit intensiv med många olika upplevelser bl.a var jag en kväll och spelade curling. Det var ingen lätt sport men rolig. Tyckte att det var rätt läskigt till en början, att jag inte hade full koll på benen, men vande mig efter några slag.
Curling tycker jag på något sätt liknar schack fast på is skillnaden är bara att det är svårt att placera stenen där man önskar.
Namnet "curling" härstammar från engelskan och betyder rotation.


Här kommer ett tips på en god julmust Ekfatslagrad julmust från Nygårda. Den är inte riktigt lika söt som annan julmust och inte lika kolsyrad. Den här julmusten påminner mig om smaken på julmust när jag var barn.
Jag köpte min julmust på Coop.

Här kommer lite julklappstips:


Hållbar.se 
Den här sidan är helt underbar det finns väskor som bl.a är gjorda av återvunna bildäck och tepåsar så fina




Razorpit Razor Blade Sharpener är en produkt som ökar livslängden på dina rakblad genom att rengöra dem från hud- och hårrester och kan öka livslängden på rakbladet upp till tio gånger.Tillverkad av återvunnet material och är återvinningsbar. Fanns förut på Eleven, men nu får man googla lite för att hitta den. Finns en nyare tappning och kallas för RazorPit Slide.

Maken fick en sådan i farsdag present , men jag lånar den oxå.



Ecodea
Har bl.a  MyHavtorn ekologiska handcreme som är en mjukgörande och vårdande creme för dina händer. Med sitt unikt höga innehåll av havtornsolja tillför cremen rikligt med antioxidanter som snabbt absorberas av huden. Cremen ger näring åt torra händer samt verkar positivt mot torr och sprucken hud. cremen har en härligt orange färg.

10 kommentarer:

  1. Visst är det gott, tyvärr har många märken börjat använda sötningsmedel.

    SvaraRadera
  2. http://hållbar.se/product.html/ragbag-datorvaska?category_id=22

    Här kommer länken till väskan, hoppas den funkar! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen men tyvärr det gick inte heller. Det är blogspot som själv lägger till en kod vet ej varför.

    SvaraRadera
  4. Curling? Jisses, så häftigt att få prova det! Vi måste verkligen se till att försöka hitta den där julmusten nu, tyckte Apotekarnes var så söt denna gången. Kul med julklappstipsen ska kika vidare på några som föll i vårt intresse.

    Ha en fortsatt skön adventshelg.

    SvaraRadera
  5. Curling var riktigt roligt. Hoppas ni hittar julmusten och att julklappstipsen blir bra.
    Ha det riktigt bra

    SvaraRadera
  6. Oj, curling har jag aldrig provat på! Jag är som bambi när det vankas is, att stå på benen är helt omöjligt, så allt som spelas på hala underlag undviker jag ;) Men det låter faktiskt roligt! Och jag MÅSTE prova lagrad julmust - vad spännande <3

    SvaraRadera
  7. Julmusten måste jag pröva! Alltid roligt med lite nya tips :)

    SvaraRadera
  8. Tack för bra julklappstips!
    Hm, Curling har jag aldrig provat fast jag tycker det ser väldigt roligt ut.

    Ha en skön advent!

    SvaraRadera
  9. Alexandra:Jag kände mig första timmen som en Bambi men det blev bättre.

    Jenny:Hoppas du hittar julmusten

    Klokegård: Curling var roligt prova. Hoppas tipsen blir bra

    SvaraRadera