söndag 29 april 2018

Kycklingbiffar med äpple och curry

Den här veckan har vi fått tapetserat i två rum och nu är vi nästan i hamn med alla saker:)
Jag valde till ena rummet ecotapeter från Boråstapeter och det innebär bl.a. de är PVC-fritt, CE-märkta tapeter, hållbart skogsbruk tillverkas i Sverige, vattenbaserade färger.
Till makens kontor blev det ett annat märke från Danmark de var vattenbaserade färger i tapeten mer gick inte att läsa ut.

Tänkte tipsa om en riktigt god rätt som kanske kan passa i veckan.


Kycklingbiffar med äpple och curry (recept från coop)
 400 g kycklingfärs
 1 äpple, grovt rivet
 1 msk curry
 1/2 dl mango chutney
 1 tsk salt
 3 dl vatten
 1 hönsbuljongtärning
 1 dl grädde
 Smör till stekning
till ev dekoration äpple i mindre bitar och lite gräslök eller perilja.
Blanda färsen med äpple, curry, mango chutney och salt. 
Hetta upp stekpannan med smör. 
Klicka i färssmeten och stek små biffar tills de är genomstekta och har fin ljus stekyta på båda sidor.
Häll på vattnet och smula ner buljongtärningen. Häll i grädden och låt sjuda ca 8 min.

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram@millashalsoblogg och Twitter@millafunderar

4 kommentarer:

  1. Det receptet har jag också testat, men jag använde kalkonfärs. Funkade det med.

    Ha det gott! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Verkar vara något för mig som gärna vill ha frukt i all mat! Kul med nya tapeter!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja frukt i maten blir oftast riktigt bra:)

      Radera