onsdag 5 oktober 2011

Kyckling i jordnötssås


En riktigt festlig rätt.
Inspiration har jag fått från bloggen Jennysmatblogg

3-4 kycklingfiléer
21/2 dl kokosmjölk
3 dl grädde
5-7 msk jordnötssmör (osötad)
1-2 tsk sambal oelek
saften av 1/2 lime
salt
Smör

Gör så här :
Skär kycklingen i mindre bitar
Bryn dem i smör tills de är färdiga
Sänk temperaturen och häll i kokosmjölk , sambal oelek, limesaft, och salt.
Låt det sjuda några minuter.
Tillsätt jordnöttsmöret och grädden – och låt det småputtra ca 5- 10 minuter

10 kommentarer:

  1. Så gott det är med jordnötssås. Vi har ett liknande recept som vi kan få sånt där riktigt sug efter ibland:)

    SvaraRadera
  2. Vilket bra recept! Jag som har krånglat med att mixa jordnötter...

    Tack / Madde

    SvaraRadera
  3. Mmmmm, vad gott. Jag åt kyckling i jordnötssås på lunchbuffén idag, så drömgott.
    Detta recept ska jag helt klart göra.

    Ha bra!

    SvaraRadera
  4. Den är riktigt god tog några gånger innan jag fick till det här receptet.Men det är ju det som är roligt att ha ett grundrecept som man sedan gör om.

    SvaraRadera
  5. LÅter som ett riktigt bra recept! Trevlig helg:-)

    SvaraRadera
  6. Carin skriver i ett mail till mig:

    Åh, vad gott det ser ut! Min favorit när jag beställer på kinarestauranger är kyckling med jordnötssås. Men har aldrig lagat det själv.
    Tänkte jag skulle prova det redan ikväll! Perfekt middagstips! :)

    Tack Carin ha en riktigt god matstund.

    SvaraRadera
  7. Låter gott! Ska testa detta snarast :D

    SvaraRadera