måndag 26 december 2011

Badskumt med katarina Johansson


Nu när man varit lite ledig har jag tittat i boken Badskumt gift som gör dig ren och fräsch och snygg med Katarina Johansson.
Beställde den från Bokus i höstas.
Boken tycker jag är lätt förstålig och kommer att bli som en kemikaliebibel för mig och mina inköp till mitt badrumsskåp.
Katarina blandar sina egna tankar med fakta och egna tips hur man t.ex kan göra sin egen kroppsskrubb.

Lite citat från hennes förord:
 "I den här branschen är det oftast pengarna som styr, det är svårt att veta vem som man kan lita på. Vi måste själva lära oss att känna igen en säker produkt och göra medvetna val"


"När man tänker på utsläpp av gifter är det lätt att se en bild framför sig av tunga industrier och nedgrävda giftdunkar med dödskallar på som rostar och läcker. Men utsläppen från fabriken är inte längre de stora miljöbovarna. Dagens hot är alla de små kemikalieutsläppen som vi konsumenter bland annat häller ut i avloppen eller kastar i soptunnan. Även saker man hittar i ett vanligt tillsynes oförargligt badrumsskåp."

Hittade denna intervju hos Beauty&Nature


Echo Intervjuar: Katarina Johansson | Badskumt - Giftena som gör dig ren, fräsch och snygg. from Olof Werngren on Vimeo.



4 kommentarer:

  1. Intressant! Bra att sånt här uppmärksammas:-)

    God fortsättning önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Minns att jag sett ett inslag på Oprah om alla olika ingredienser i allt vi har i badrumsskåpen, man blev riktigt förvånad... Bra att det kommit något på svenska om det, så det är lite anpassat till våra skåp också.

    En god fortsättning till dej.

    SvaraRadera
  3. Klokegård:Varsågod

    mrs sunshine:Tycker jag med, man får lära sig något ämne i taget.

    Mårtenssons:Boken är ganska lätt skriven så man orkar ta den till sig.Jätte skönt att någon har skrivit den för svenska förhållanden.

    SvaraRadera