söndag 25 juni 2017

Potatissallad med selleri

Potatissallad är så gott och går verkligen att variera  på många sätt. Jag tycker det är extra gott med lite krisp i salladen i denna är det morot och selleri som får stå för krispet.
Detta blir mitt bidrag i Månadens Gröna Tema:Färskpotatis

Potatissallad med selleri
400g färskpotatis
2 morötter
3 stjälkselleri
1 kruka dill
1 burk crème fraiche
2 msk vitvinsvinäger
salt, svartpeppar
rapsolja

Koka den skrubbade potatisen tills den är klar.
Skala och skiva morötterna och sellerin i mindre bitar. 

Hacka dillen
Tillsätt morötterna i potatisen de sista 3-5 minuterna av koktiden.
Dela ev potatisen. 

Blanda potatis, morötter, selleri, dill och crème fraiche.
Smaka av med vitvinsvinäger och salt och peppar.

Hoppas ni haft en bra midsommarhelg.
Jag har haft en lugn helg och umgåtts med mina närmaste :)

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram@millashalsoblogg och Twitter@millafunderar

5 kommentarer:

  1. Supergott ser detta ut! Tack för ditt bidrag!

    SvaraRadera
  2. Mums! Hoppas du också haft en fin midsommar!

    SvaraRadera
  3. Låter supergott! Älskar selleri, provade att grilla det i helgen, det blev också jättegott!

    Kram Jenny

    SvaraRadera