tisdag 27 september 2011

Åksjukeband och kåldolmar och kalsipper


Ska åka på kurs med jobbet och tyvärr måste jag åka X2000, brukar försöka att undvika att åka dessa tåg. Blir lätt åksjuk, men ska nu prova åksjukeband och hoppas att det hjälper. Är det någon som har provat? Är skönt om man kan slippa ta tabletter.



En rolig sak som jag hittade i dag på Spotify tack vare bloggen "försök inte se snygg ut" var Nationalteaterns Kåldolmar och Kalsipper har letat länge efter den. Det var en av mina favoriter som barn.
Ska kanske lyssna på den på resan :D

7 kommentarer:

  1. JA!!! Jag blir också lätt åk/sjösjuk, X2000 fixar jag men bara om jag får åka framåt och tittar ut genom fönstret. Köpte sådana häringa band inför en båtresa och de var kanonbra! Har alltid dom på mej nu när det vankas båt eller X2000 färd, vågar helt enkelt inte åka utan längre.

    Hoppas dom hjälper dej också och att resan går bra.
    /Anki

    SvaraRadera
  2. Anki: Tack, ska se till att jag får åka framåt vore skönt om det funkade.

    SvaraRadera
  3. Hoppas det fungerar. Det finns inget värre än att vara åksjuk.

    SvaraRadera
  4. Tror att de där banden kan fungera. Gäller att tro på dem bara. Varit riktigt åksjuk två gånger på X2000. En gång var jag bakfull och andra gången var jag gravid. Sitt på rätt håll och vid fönstret. Sov eller titta ut! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. En kollega jag reste med nyligen hade sådana och hon sa att det var det enda som hjälpte :)

    /www.matochliteannat.wordpress.com

    SvaraRadera
  6. Provade under graviditeten, då hjälpte de!

    SvaraRadera
  7. Du får återkomma med rapport. Jag tillhör de där personerna som blir åksjuka av allt. Har svårt för att sitta bak i bil en längre tid (kräktes efter en svängig färd till arlanda), kan inte befinna mig inomhus på båtar till t.ex. åland utan måste vara uppe på däck, blir ibland åksjuk på bussar, ofta på flyg under start/landning. Det tråkiga är att jag aldrig kan läsa under resor utan det är musik som gäller...tabletterna hjälper lite men inte mycket. Och så blir man så förbannat trött!

    SvaraRadera