söndag 20 februari 2011

En mysig helg

Denna helg har varit en riktig familje helg det händer inte så ofta nu för tiden. Nu när barnen är tonåringar och sonen inte är hemma så ofta, när han ligger i lumpen.
Fredagens mys började redan vid lunchtid jag och maken träffades på Pizzeria Express där dottern gjorde sin Prao. Jag åt en helt underbar Falafelrulle (falafel, isbergssallad, tomat, lök, gurka pepperoni, vitlökssås). Sedan promenerade jag och dottern hemåt och maken fortsatte och jobba.
Vid 17 tiden tränade jag och en kompis skivstång/intervall ledaren hade gjort ett nytt pass, roligt men jätte jobbigt. När jag kom hem hade sonen kommit, vi åt räkor och baguette och hemma gjord majonnäs, ägg och vitlökssmör.

Vi avslutade kvällen med att titta på Dvd Green Zone, en rätt bra film
Genre: Drama, militär
Överste Miller leder en elitstyrka som ska söka efter massförstörelsevapen gömda i Saddams regim. Under uppdraget hamnar Miller oväntat mitt i en konspiration som leder till regeringsnivå.

Lördagen började med att jag tränade Spinning. På eftermiddagen åkte hela familjen till Bowlinghallen där spelade vi en timma. Efter det gick vi till den Indiska restaurangen Karishma, det är en av mina favorit restauranger. Allt var gott men favoriterna tycker jag ändå var vitlöks naanbröden och kulfi glassen.

Till söndagsmiddag bjöd jag på Per Morbergs Cog au Vin det var första gången jag gjorde Cog au Vin och den blev riktigt bra. Glöm inte att salta rikligt, jag var lite för försiktig, om du vill göra det receptet.
Efter middagen bjöd jag hela familjen på bio Åsa- Nisse Wälkom to Knohult. En Alla hjärtans dagpresent.



Åsa-Nisse filmen tycker jag är ganska charmig utan att lägga några värderingar och analyser i filmens budskap. Den har som syfte att underhålla en liten stund och det tycker jag att den gör skämten kan i bland vara lite krystade, men jag tycker ändå att den var rolig.

Tiden har stått stilla i lilla Knohult i Småland. Åsa-Nisse försöker locka till sig en farligt stor älg med en uppsminkad älghona. Hemma är Eulalia upprörd över att Åsa-Nisse inte fixar vattnet.
När det kommer olja istället för vatten ur Dunderpumpen Åsa-Nisse byggt blir det fart på bygden.

Ta vara på varandra och var i nuet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar