lördag 12 december 2015

Tips

Tänkte ge tips på en naturligare nagellack och mascara och även ett bra boktips.
Kan väl passa bra nu i jultider :)

Har provat några naturligare mascaror men inte förrän jag hittade denna mascara som jag blev nöjd.
Den är Certifierad av Ecocert och med 100% naturliga ingredienser. Den heter Mascara Ultra Green pride volume märket är UNE. Den finns att köpa på Kicks och på närbutiken Naturligt snygg.

Jag vill gärna ha målade tånaglar, men ibland lyxar jag till det med fingernaglarna med :)
Mitt senaste köp var märket Kure Bazaar – ett nagellack med 85 procent naturliga råvaror. Kemikalierna har i så stor utsträckning som möjligt ersatts med bland annat vete, bomull, majs och potatis. Det finns många härliga färger att välja på. Jag köpte mitt nagellack på Naturligt snygg


I veckan diskuterade vi i bokcirkeln boken Den röda adressboken av Sofia Lundberg.
Den röda adressboken handlar om 86-årige Doris. Hon har en röd adressbok, som hon fick som barn av sin pappa. I den har hon skrivit upp alla som hon mött under sitt liv. Nu är de flesta gott bort.
Hon återberättar sitt liv genom att skriva ner historierna till sin systerdotterdotter, som bor i San Francisco. Som läsare får man följa med Doris från att hon börjar arbeta som piga hos en förmögen kvinna till att hon är gammal och behöver hjälp av hemtjänsten för att klara vardagen.
Det är en intressant läsning som föder tankar. En bok som sammanfattar hur det är att vara människa och hur omständigheter kan smärta och forma en. Men det är också ett tidsdokument över en svunnen tid då internet inte fanns och kommunikation med vänner långt bort skedde via brev.
Alla i bokcirkeln var överens om att det var en riktigt bra bok :)
Vi som var med i bokcirkeln var Endast e-böcker, Bokmumriken, Boktokig och Västmanländskans bokblogg

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg och Twitter @millafunderar

3 kommentarer:

  1. Så coolt att man kan tillverka nagellack av de ingredienserna, som du nämner här ovanför. Hur håller lacket? Skavs det fort? Trevligt skrivet om både boken, lacket och sminket. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det håller som annat nagellack. Men jag använder oxå sällan nagellack på fingernaglarna. Jag målade två lager :) Men om man vill att det ska hålla längre än ett par dagar kan det vara bra med överlack.
      Tånaglarna håller det ca14 dagar.
      Ha det gott

      Radera
  2. Har precis läst "Den röda adressboken" och den var ju helt underbar!
    Kram Cissi

    SvaraRadera