lördag 24 mars 2018

EkoRekomässan

Förra veckan åkte jag och min syster till Stockholm över en dag. Vi bestämde oss för att gå på EkoRekomässan i Liljeholmen på Färgfabriken. Det är en liten mässa ca 20-utställare och min upplevelse var att utställarna utstrålade stolthet över sina produkter på ett annat sätt än vad man kan uppleva på andra mässor.


Jag fastnade lite extra för några företag och det var Nathalies Direkt Trade hennes lufttorkade frukt var magiskt god särskilt mangon. Hennes affärsidé är att man både skördar, rensar, torkar och packar varorna på plats i Colombia. I fabriken skalas och skärs frukten manuellt och packas av ensamstående kvinnor. Frukten är naturligtvis ekologisk och mer Fairtrade än det här kan det knappast bli.

Ett annat inspirerande företag var By Bestis som sålde vackra bivaxljus.

Extra kul var det att stanna och prata med Emma som driver Rackarungen. Hon säljer handgjorda, växtbaserade hud och hårvårdsprodukter. För några år sedan var jag på kurs hos Emma läs här..

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram@millashalsoblogg och Twitter@millafunderar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar