måndag 17 april 2017

Kasslergryta

Bjöd familjen på denna goda gryta i påsk en favorit i repris.

Kasslergryta
1 kg kassler (mindre bitar)
1 purjolök (finhackad)
2 st paprikor (strimlor)
2-3 pressade vitlöksklyftor
5 dl vatten
1 dl grädde
1 dl crème fraiche
3/4 dl röda linser (okokta)
grönsaksbuljong (1st tärning)
2-3 tsk curry
smör
Smält smör och häll i curry .
Ha sedan i kassler och purjolök låt steka någon minut
Häll i all vätska, buljong, vitlök och linserna låt puttra ca 10 min.
Lägg i paprikan och låt små puttra ca 10 min.


Hoppas ni haft en skön påsk. Jag har haft en riktigt skön återhämtnings helg och umgåtts med nära och kära. Igår var jag på filmen Sameblod som handlar om en ung tonårsflickas uppbrott och sökande efter en egen identitet och hur de samiska barnen på 30-talet tvingades gå i nomadskolor.




 Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram@millashalsoblogg och Twitter@millafunderar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar