söndag 12 mars 2017

Kyckling vinbär

Jag hittade för en tid sedan en liten grön postit-lapp. Det stod ingredienser till en kycklingrätt på lappen.
Jag vet inte hur länge den legat i min burk med recept och inte heller vart jag sett receptet.
Men jag har i alla fall testat det några gånger och det är riktigt gott. En rätt som går snabbt att tillaga.

Kyckling vinbär (4 port.)
3-4 st kycklingfiléer
1/2 dl svartvinbärssaft (koncentrerad)
1 dl vatten
1 msk soya
1 tsk timjan
5 krossade enbär
1 hönsbuljongtärning
2 dl crème fraiche
1/2 dl färska eller frysta svartvinbär
Skär kycklingen i mindre delar och stek kycklingen några minuter i smör och lite salt och svartpeppar.
Lägg i de övriga ingredienserna till såsen och låt koka på svag värme ca 10 minuter.

Vill du ha en tjockare sås, så red av den med maizena.
När grytan är klar strö över svartvinbär och servera, med önskat tillbehör.

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig på Instagram@millashalsoblogg och Twitter@millafunderar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar