tisdag 20 september 2016

Skånetips

Jag gillar verkligen Skåne :) Finns så mycket att se och uppleva. Det här blir andra inlägget om Skåne och några guldkorn vi besökte.

Att bara gå runt och filosofera i Arild är magiskt vilket ställe och gå gärna in i det lilla kapellet.






En annan plats att besöka om man vill ha stillhet och rekreation är Krapperups park.



Väl värd ett besök är Brandstationen i Mölle där de öppnat en mini saluhall, så mysigt.
De har en liten butik och om man vill kan man äta. Vi åt en fantastisk lunch, grillad kyckling med tre olika sallader till.  De var så inspirerande så jag ska försöka och göra något liknande när experiment lusten faller på :)

Flickorna Lundgrens på Skäret är ett populärt och mysigt fik, men lite för dyrt kan jag tycka.
Men är absolut värt att besöka och deras mest sålda bakverk är vaniljhjärtan.

Alla bilderna i detta inlägg är tagna av maken

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg och Twitter @millafunderar

4 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder han har tagit, din man. Så snyggt med vinkeln då någon serverar kaffe ur kopparkannan med perfekt fokus på motivet och snygg oskärpa i bakgrunden. Väldigt vackra omgivningar och byggnader dessutom.

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt ställe att strosa kring i. Arild, det namnet ska jag lägga på minnet. Mannen och jag gillar att upptäcka och besöka nya platser, och då gärna vid vattnet.
    Hälsa maken att han tar fina bilder :)

    Allt gott!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder!

    Ha det så gott / Nadja

    SvaraRadera