onsdag 18 maj 2016

Fruktdessert

En enkel fruktig dessert som går fort att göra.
Fruktdessert 4 port
Jordgubbar
Kiwi
bananer
Melon
ca 1/2 dl Limoncello (likör)
100g mandel/nötter jag  hackade pistage, hasselnötter och mandel

Dela frukten i mindre delar och lägg i skålar.
Hacka nötter/mandel
Strö på de hackade nötterna/mandel 
Häll lite limoncello över varje skål
Servera

Intensiva maj är här med besked kul men intensivt :)
Ni som följer mig på Instagram vet att jag förra helgen var på Fars i Lerbäck och att jag i söndags var på örtmedicinkurs i Stockholm. Vi gjorde hostmedicin och guldmjölk och fick lite ny kunskap med mig hem. När det lugnar ner sig ska jag göra ett blogginlägg om kursen.


Den här veckan laddar jag inför dotterns 20-årsdag och firande som är i helgen. Plus att maken och jag ska på 50-års fest på lördag temat på festen är Grease, så lite fix inför det är det, men kul ska det bli.

Ha det gott
Kram Milla
följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg och Twitter @millafunderar


4 kommentarer:

  1. Jo, det har allt en tendens att köra ihop sig på vårkanten...
    För min del är det en rätt lugn vår privat i år (på jobbet är det alltid körigt så här års) inga större firanden eller avslutningar, utan det jag ser fram emot just nu är en långhelg i Göteborg med mannen nästa helg.
    Tema Grease låter ju superkul! Du är Sandy och maken Danny, eller...eller tillhör du kanske det coola gänget Pink ladies :)
    Hur som helst, ha det riktigt skoj! Kram Birgita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt med en helg i Göteborg:)
      Ja precis jag Sandy och maken Danny :) Pink ladys jacka hade jag på mig :)

      Radera
  2. Det här efterrättstipset tar vi med oss, limoncello är ju hur gott som helst. Såg ett annat tips i någon mattidning om att servera färska bär och hälla över jordgubbsbubbel (Fresita).
    Hoppas få se en bild på dig/er hur du/ni tolkat Grease-temat. Ha så skoj och kramizar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul det var riktigt gott. Jordgubbsbubbel lät oxå gott:)
      Håll utkik på Instagram :)

      Radera