onsdag 30 september 2015

Bokmässan 2015

Tänk i år besökte jag äntligen Bokmässan i Göteborg. Det har jag velat göra i flera år och jag blev inte besviken :)

Vi lyssnade bl.a på Clara Henry jag köpte hennes bok som dottern hade önskat :)

Edward Blom och Gunilla Kinn Blom presenterade sin nya kokbok

Vi tittade på kockteatern när de lagade lite annorlunda tacos
"Taco loco - mexikansk gatumat från grunden"

Kul att lyssna på Ulrika Davidsson har flera kokböcker av henne.

Kristin Kaspersen pratade om sin nya bok

Riktigt kul var det att lyssna på deckarförfattarna Sofie Sarenbrant och Emelie Schepp när de berättade om sin deckarpod och hur de kommer på sina deckarhistorier :)
Lyssnade även på Mari Jungstedt och hennes sambo Ruben Eliassen.
Jag hann med en del på nästan nio timmar, men det var ändå författare som jag skulle velat ha lyssnat på som t.ex Jonas Jonasson, Ninni Schulman, Paolo Roberto, David Lagercrantz, Mark Levengood.

Men jag köpte Marks nya bok till en vän och den fick jag signerad :)



Vad jag saknade på mässan var en avdelning med böcker med temat: Hälsa och Livsstil eftersom man hade en scen med det temat. Sedan saknade jag bättre matställen i mässlokalen.

Ja, fler bokmässor kommer jag absolut att åka på och riktigt kul att åka med en väninna som älskar böcker lika mycket som jag :)

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg och Twitter @millafunderar

10 kommentarer:

  1. Kul med bokmässa. Och att få träffa författarna. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt inlägg! Så roligt att läsa hur ni båda hade det och vad ni upplevde. :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul! Tänker som du varje år, att dit skulle jag vilja åka, men nästa år kanske...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet så har jag oxå tänkt, i år bestämde jag mig tidigt och bokade :)

      Radera
  4. Vilket bra inlägg! Ska också försöka ta mig dit nästa år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det tycker jag absolut att du ska :)

      Radera
  5. Varför kan man inte ha en bokmässa i Stockholm också... Jag måste också försöka ta mig till bokmässan, det måste vara som julafton för barn att vara där om man älskar böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt kul med bokmässan rekommenderar att gå dit😊

      Radera