torsdag 29 maj 2014

Skrin- rens och Citron-timjansås

                           Detta fina halsband som det står Fantastisk på har jag fått av föräldrar och barn från min förskola där jag jobbar.

Härligt att vara långledig :) Började denna soliga dag med en joggingtur sedan började jag sortera och rensa ut i mitt smyckeskrin. Den roligaste upptäckten var när jag hittade ett busskort i skrinet. Mitt skrin har jag haft sedan jag var liten och då funkade det bra med de små smycken jag hade, men nu när smyckena tar lite mer plats även om jag inte har så många, så blir det kaos direkt man ser inte var man har. Inser att jag måste skaffa ett nytt skrin där man lättare ser vad man har. Har ni något tips på bra skrin?
Mitt i detta rensande inser jag också att jag har några gamla ringar som jag tänkt att jag skulle göra något med men ej gjort, så dessa skickar jag nu till Guldbrev och testar deras tjänst. "Under juni månad  Buzzar jag och det innebär att jag är med och marknadsför spännande varor och tjänster. Just nu är jag med i en kampanj för Guldbrev" Återkommer vid senare tillfälle hur jag tyckte att det funkade. Är det någon som testat?


Tänkte tipsa om en god sås citron- timjansås god till både fisk/kött/rostade grönsaker

Citron- timjansås (inspiration från Linas matkasse)

1 schalottenlök
2 dl mjölk
1 dl grädde
1/2 dl vatten
1 tärning grönsaksbuljong
1 msk mjöl
1/2 kruka timjan
1 citron
Finhacka schalottenlök och fräs sedan löken i en kastrull med smör.
Vispa ner mjöl och ha sedan i mjölken, grädden och vattnet vispa ordentligt.
Ha i buljongen och låt sjuda ca 5 min.
Finhacka timjan
Riv skal/pressa citronen.
Blanda ner timjan och citronskal häll i ca 1 msk pressad citronsaft

Ha det gott :)
Följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar