tisdag 14 maj 2013

Gästbloggning och Björkpesto

I dag har jag förmånen att gästblogga hos gulliga Sandra där delar jag med mig av ett härligt recept på björkpesto kika in vet ja:)

Tack för alla fina ord och må bra hälsningar, min arm är lite bättre men långt ifrån bra.
Idag kan jag i alla fall dela min mat själv jippi :)

Har också fått svar från Regionsförbundet som är ansvariga för Bergslagsleden här är en del av svaret:

"Det är bra att vi får signaler på hur standarden är utefter leden 28 mil. Den här starten på vandrarsäsongen är den absolut sämsta som jag upplevt på säker 20 år. Det är obeskrivligt mycket nedfallna träd, särskilt i Kilsbergen. 
En etapp hade inte mindre än 300 toppbrott / nedfallna träd"

Svar från de skötselansvariga:

"Vi ber om ursäkt att leden inte hållit den förväntade standarden under er vandring. En klen tröst är det speciella läget som råder och att vi kommer att mobilisera alla styrkor och få leden i ett dugligt skick snarast möjligt"

Känns bra att de tar tag i det här och att man har fått en förklaring:)
Ha en fortsatt bra dag:)

7 kommentarer:

  1. Låter spännande och väldigt annorlunda.

    SvaraRadera
  2. Kul med gästbloggning. Har nu läsa och kopierar det jag skrev i det inlägget: Håller med tidigare talare "Björklöv i maten, Häftigt". =) Nässlor och maskrosblad, men björkblad hade jag aldrig hört talas om. Funderat på om man kan använda någon annan nöt (håller mig borta från hasselnötter eftersom att det kan bryta ut munsår)?

    Ambassadör... vad gör man då? Säljer in? Jobbar? Volentär? Provar-på grejer?

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan säkert använda vilken nöt du vill.
      När jag var ambassadör under 2010 fick jag prova produkter från Risenta och en del recept från dem.
      ha det gott:)

      Radera
    2. Här kan du läsa mitt allra första blogginlägg som handlar om Risenta
      http://millashalsoblogg.blogspot.se/2010/01/risenta.html

      Radera
  3. Vad spännande med björkpesto! Har aldrig hört att man kan äta björklöv! Kanske ska testa!
    Ha en fin dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag att du ska göra ta de allra minsta de är lite sötare i smaken:)

      Radera