fredag 10 augusti 2012

Fläskfile Karibien

Nu har jag jobbat tre dagar efter semestern känns rätt bra. Jag hade möjlighet att i år vara ledig fem veckor och gjorde varianten att jag delade femte veckan = gick på semester en onsdag första veckan och kom tillbaka och började jobba en onsdag. Att börja jobba en onsdag var riktigt skönt kändes hur bra som helst blev liksom en kort vecka. Att börja sin semester en onsdag var varken till eller i från kan lika gärna börja en måndag.
Såg det här inslaget om semester "tänk" från stressdoktorn härom dagen.

Stressdoktorn:%20En%20blandning%20av%20sammanh%C3%A4ngande%20och%20uppdelad%20semester%20%C3%A4r%20b%C3%A4st

Idag tänkte jag ge er ett av mina favorit recept har provat att tagit kort flera gånger på denna maträtt men det har ej blivit bra. Men nu tredje gången så funkade det :)
Inspiration kommer från ett receptblad snabbt och läckert våren 1998 


Fläskfile Karibien
1 fläskfile
2 msk ekologiskt kokosfett
1 gul lök
2 msk curry
3 dl grönsaksbuljong
4 dl kokosmjölk
salt
svartpeppar
2msk gräslök

Skär filen i skivor och stek
Skala och hacka löken
Fräs lök och curry 
Tillsätt buljong, kokosmjölk, salt, peppar, fläskfilen
Låt koka upp
Låt det småkoka och ca 20 min.
Häll i gräslöken och servera.

2 kommentarer: