tisdag 18 oktober 2011

KRAV



Läste två intressanta saker om KRAV i dag:
Det ena handlar om KRAV kaffe och det andra om kastrering av grisar.

Allen Blackman säger i ett inslag i Sverigesradio:
Att köpa ekologiskt märkt kaffe ger verkligen effekt på kaffefälten. Det visar en ny studie av drygt 230 kaffebönder i Colombia som kraftigt minskat sin användning av konstgödsel och växtgifter sen de blev ekocertifierade enligt den amerikanske forskaren.
Hör inslaget här från Sveriges radio här..

KRAV förbjuder obedövad kastrering av grisar, rapporterar SVT Rapport idag. Istället för kastrering vill KRAV tillåta vaccinering mot galtlukt, men det är än så länge inte tillåtet av EU. Allt för att öka djurvälfärden. läs mer på Rapport
I februari skrev jag om detta ämne läs här..







4 kommentarer:

  1. Vilka bra saker du skriver om, beundrar dig för ditt engagemang. Tycker dessutom det är kul att läsa.

    Jag har kört Activio (spinning m pulsklocka) ett par gånger nu. De har fått det på mitt träningsställe. Tycker det är ett jättebra pass. Mitt stora favoritpass är dock BodyStep (LesMills)
    Har du provat det?
    Går allt som det ska kör jag Activio kl 8 imorgon bitti :-)

    Lycka till med din träning.
    //Susanne

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina orden det värmer.
    BodyStep har jag inte kört låter spännande Använder man bräda och tyngder?

    SvaraRadera
  3. Hej Milla,
    man använder bräda endast.
    Det sista i denna omgång använder man en 5 kg tyngd för att köra armar/axlar tillsammans med ben, men det är lungt tempo då.
    Jättekul pass!!!
    Är full av energi nu, körde Activio i morse :-)

    SvaraRadera
  4. Låter som ett pass som kan passa mig. Får hålla utkik om det kommer hitåt, tack för tipset.

    SvaraRadera