lördag 6 augusti 2011

Utmaningar

Igår åkte sonen och jag på en annorlunda dagsutflykt.
Båda hade vi nu varsin utmaning att klara sonen som ska göra första skriftliga provet som väktare och jag som ska köra i Stockholm.
Vi åkte hemifrån kl 05 för att vi skulle vara i Haninge till kl 8.

Resan gick smärtfritt till Södertälje, men sedan började jag bli stressad vägarbeten och tuff trafik inte min melodi. Desto närmare vi kom, fler filer och mer att ha koll på. GPS levde sitt eget liv kan jag säga slutade fungera i tunnlarna.
Men till sist kom vi fram till rätt ställe, men utan någon kod till porten blev det lite svårt att komma in.
Efter en liten rundvandring, så fick vi hjälp av en som bodde i huset
Men väl på plats och i tid, så blev vi väl bemötta och sonen klarade provet.

Lättade men trötta åkte vi till Taxinge Slott för att fira.
Vi började med att äta en lättare lunch och sedan valde vi av den gigantiska kakbuffen.
Mätta och belåtna vandrade vi runt i de vackra omgivningarna.
Såg bl.a en fin konstutställning där en kvinna som målade med starka vackra färger på siden.
Hit kommer jag åka fler gånger vilket vackert ställe.



När jag körde i Stockholm fick jag verkligen jobba med mig själv och tänka positivt och inte dras med i olust och panik känslorna.

Hittade ordspråk från boken Kraften

"Om du är bekymrad över något i det yttre beror smärtan inte på saken i sig utan på din bedömning av den, och den har du makt att ta tillbaka när som helst"
Romersk kejsare

"Det finns en inre värld- en värld av tankar och känslor och kraft,
av ljus och skönhet, som trots att den är osynlig besitter en stor kraft"
Charles Haanel författare

Ta hand om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar