torsdag 7 oktober 2010

Avatar


I helgen var det dags att se film nr3 från Lovefilm. Vi tittade på den i två omgångar först maken, sonen och jag. Sedan dottern med några av sina vänner.

Filmen utspelar sig på planeten Pandora, där gruvbolag från jorden hoppas på att kunna tjäna pengar, men möter motstånd från folket.
Marinsoldat Jake får i uppdrag att infiltrera det blå folket genom att låta hans hjärna kopplas till att bli en Avatar.
Men ju mer han är på planeten och lär känna befolkningen desto mer inser han att han står på fel sida i konflikten.
Det är en saga, men samtidigt handlar det om hur vi människor gör med vår värld. De blå varelserna för en grön kamp för att rädda naturen.

När vi ska betygsätta den här filmen blir det svårt för vi tycker väldigt olika.
Dottern och sonen tycker 4 av 5. Maken och de andra tonåringarna tycker 3 av 5 och jag sätter bara 2 av 5.
Den här filmen passade inte mig. Tycker helt enkelt att den var tråkig och hade en dålig historia.
Alla var överens om att den var för lång. Tonåringarna tyckte att den var väldigt spännande.

Jag är en buzzador och det innebär att jag är med och marknadsför spännande varor och tjänster. Just nu är jag med i en kampanj för lovefilm.se

Fördelen med att hyra filmerna från lovefilm är:
Inga förseningsavgifter
Allt porto ingår
30 nya film premiärer varje vecka

Om det är någon som vill prova LOVEFiLM så har jag en rabatt kod som man kan använda fram t.om 31 okt uppge koden FILM09 och man får hyra 4 filmer gratis en månad.

Bra att veta: Ditt introduktionserbjudande gäller under 1 månad. Därefter betalar du ordinarie pris 99 kr/mån för 4 filmer/månad. För att undvika kostnader helt måste du avsluta din prenumeration inom 1 månad från och med registreringsdatum. Erbjudandet gäller endast hushåll som inte tagit del av ett introduktionserbjudande tidigare och du ska ha fyllt 18 år. Erbjudandet är giltigt t.o.m. 31/10 2010. Ångerrätt i 14 dagar gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar