lördag 4 september 2010

Köttbullar i Thaisås


En smakrik rätt som passade mig perfekt. Inspiration har jag fått från tidningen Laga Lätt nr7 2010

600g nötfärs
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
3 morötter
100g glasnudlar
2 msk rapsolja
1-2 tsk red currypasta (ev mer smaka av kan lätt bli för starkt)
1 dl vatten
1 burk kokosmjölk
1 påse bladspenat

Blanda färs, salt och peppar. Rulla till ca 12 st bullar
Skala och skär morötterna i stavar
Stek köttbullarna i smör ca 4 min
Tillsätt morötterna och stek ytterligare någon minut
Koka glasnudlarna enligt anvisningen på förpackningen
Häll på kokosmjölk, vatten och currypastan, låt puttra ca 5 min
Vänd i den sköljda spenaten.och servera med nudlarna.

2 kommentarer:

  1. Kanske ett sätt att piffa upp köttbullarna på...:)
    I dag köpte jag röda linser och solros frön får se vad jag kan hitta på med dessa. Solrosfröna brukar jag ta i filen, men är ju goda även i sallad.
    MVH Karin

    SvaraRadera
  2. Lycka till med linserna och solrosfröna

    SvaraRadera