söndag 7 februari 2010

Kashmirkyckling i cashewnötsås


Detta recept kommer från Risenta. Rätten var god och lätt att göra. Jag tyckte dock att det blev lite för mycket smak av kardemumma. Så jag rekommenderar att ta 1/2 tsk kardemumma först och smaka av, i receptet står det 1 tsk. Jag hade också en burk kokosmjölk i stället för en halv.
Tänk på när du köper kokosmjölk att det är så stormängd kokosmjölk i som möjligt och inte så mycket vatten som en del fabrikat har i. Och att det inte är så mycket andra ingredienser som t.ex E224 konserveringsmedel som är kemiskt framställt. Så rent som möjligt. Jag hittar bästa och godaste kokosmjölken i Asiatiska affärer men det viktigaste läs innehållsförteckningen.
Kashmirkyckling i cashewnötsås
Jag serverade denna rätt med svartråris och hemkokta vita bönor.
Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar